چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۲۹
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مرد ۵۳ ساله از غرق شدن در خلیج فارس توسط گروه مجهز اورژانس بوشهر نجات یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، دکتر سید حسین موسوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاشی بی‌وقفه و بهره‌گیری از تجربه و حرفه‌ای بودن تکنسین‌های اورژانس، یک مرد ۵۳ ساله باسابقه بیماری تشنج، در لحظاتی حساس از خطر غرق شدن در دریا نجات یافت.

وی تصریح کرد: گروه مجهز اورژانس به‌سرعت به صحنه حادثه رسید و با دقت و حرفه‌ای که همواره از آن شناخته می‌شوند، در لحظه‌ای که متوجه شدند مصدوم در حال غرق شدن است، عملکرد سریع و قاطع خود را به نمایش گذاشتند.

موسوی عنوان کرد: تیم پزشکی اورژانس بوشهر با استفاده از مهارت‌های خاص خود، سر و گردن مصدوم را ثابت کرده و درمان‌های لازم را سریعاً آغاز کردند.

وی تصریح کرد: آگاه بودن از نحوه درست قرار دادن بیمار در چه جهتی و بهره‌گیری از فن‌های ماساژ قلب مناسب برای مردان، زنان یا اطفال، تفاوتی معتبر بین تکنسین‌های اورژانس و عموم مردم را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تیم اورژانس با انجام ماساژ قلب مؤثر و استفاده از تجهیزات اکسیژن و پایشگری، موفق شدند مصدوم را پس از احیا، به بیمارستان منتقل کنند و در حین انتقال، هماهنگی‌های لازم برای تسهیل دریافت بیمار در بیمارستان نیز به‌حساب آمده که در صورت بدحالی بیمار، برنامه‌ریزی‌های مناسب برای تأمین مراقبت‌های پسابستری ارائه شود.

موسوی افزود: پس از ۲ روز و با پیگیری از وضعیت مددجو، با خبر شدیم که نجات موفقیت‌آمیز این فرد ثبت شده است.

احیای موفق مرد ۵۵ ساله

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از انجام احیای موفق یک مرد ۵۵ ساله خبر داد و بیان کرد: با مراجعه یک مرد ۵۵ ساله سریعاً تیم اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر او را در حمایت خود قرارداد و با توجه به وخامت وضعیت بیمار، دو تکنسین با استعداد، به‌سرعت در جریان عملیات رگ گیری و باز کردن راه هوایی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: درحالی‌که نامحسوس اندام‌ها در حالت زوال بودند و وضعیت بیمار به‌شدت بحرانی و شوک و مرگ در انتظار او بود، با برخورداری از سرعت و تجربه فنی خویش، دو تکنسین با دو دوره کامل احیای موفق، نبض و تنفس او را بهبود بخشیدند.

موسوی گفت: پس‌ازآن که نبض زنده یابی و تنفس به خود آمد، و کادر درمان با سرعت به سوی بیمارستان حرکت کردند تا بیمار هر چه زودتر توسط پزشکان متخصص مراقبت و درمان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر